הצ׳ק-ליסט – כל מה שצריך לדעת לפני קניית סוכה

כמדי שנה, בחודש תשרי הקרוב יחפשו ישראלים רבים סוכה אותה הם יוכלו לשכור, על מנת שיוכלו לשבת בה בחג סוכות. ישנם רבים שבוחרים לרכוש סוכה, על מנת שיוכלו להתקין ולהשאיר אותה עומדת במשך כל השנה, כשהם מוסיפים עליה סכך ופריטים אחרים כמתבקש על פי ההלכה. אחרים בוחרים לשכור סוכה במיוחד לחג, ולהחזיר אותה בסיומו.

איפה נכון לקנות סוכה לחג?

קניית סוכה צריכה להתבצע במקומות שמתמחים בכך, זאת על מנת שיהיה ניתן לרכוש מוצר איכותי, חזק וטוב, אך מעבר לכך, זו צריכה להיות סוכה שעומדת בכל ההלכות, ויהיה ניתן לשבת בה כפי שההלכה מחייבת, שבעה ימים בחג סוכות ולקיים בה את מצוות החג.

חשוב לציין, קנייה או השכרת סוכה נעשית לא רק מטעמי דת. יש מי שבוחר לעשות זאת גם מטעמים אחרים, בין אם זה לעיצוב ובין אם זה לאירוח או שימושים אחרים. במקרים רבים, יש מי שבוחר להשתמש בסוכה קבועה לצרכים מסוימים, כאשר בחג עצמו הוא משתמש בה על מנת לממש את הלכת החג לשבת בסוכה.

כיצד קונים סוכה במחיר משתלם?

כשניגשים לקנות סוכה לחג או בכלל, ישנם דברים מסוימים שצריך להתייחס אליהם. בין אם זה בהיבט המעשי, כלומר כיצד הסוכה נראית, איך אפשר לבנות ולעצב אותה, איפה ניתן להקים אותה ועוד. כמו כן אפשר להתייחס לשאלת המחיר. מתוך הנחה שרוצים לחסוך בעלויות ובכל זאת ליהנות ממוצר איכותי.

ניתן למצוא היום סוכות למכירה בזול, לשם כך צריך לעשות סקר שוק ולבחון קטלוגים של סוכות, בין אם זה מבחינת דגמים, למשל, סוכות ירושלים, סוכות נחלים, סוכות הדר או סוכות אחרות, וכן מבחינת החומרים מהם כל סוכה עשויה.

בהתאם לכך נקבע מחירם ועל פי זה אפשר להחליט איזו מבין הסוכות יכולה להתאים לתקציב ולתנאים שעומדים בפנינו. חשוב לעשות את סקר השוק בשלב מוקדם ובכלל רצוי לגשת לעניין מספיק זמן לפני החג, שכן אז תוכלו ליהנות ממחירים משתלמים יותר.

6 נקודות לרכישת סוכה בצורה נכונה

ראשית, צריך לבחון מה בדיוק התנאים שעומדים לרשותנו. מה גודל השטח שאנחנו יכולים להקצות לצורך הקמת הסוכה וכיצד אנחנו מבקשים להקים אותה. יש אפשרות לעשות זאת באמצעות 4 מוטות, יש אפשרות לחבר אותה למבנה קיים, כמו כן, ישנן סוכות שכוללות גם “מרפסת”. אנחנו צריכים להחליט מה נכון מבחינתנו, בין אם זה מבחינת התנאים בשטח ובין אם זה מבחינת כמות האורחים שאנחנו רוצים לארח במקום.

בדרך כלל, החישוב שנהוג לעשות הוא על פי מטר ריבועי אחד לאדם. על כן, צריך לקחת בחשבון כמה בני משפחה יש וכמה אנשים אמורים להתארח בסוכה באופן קבוע, בשביל שיהיה ניתן לדעת מה הגודל הסביר של הסוכה.

שנית, יש לבחון מאילו חומרים אנחנו רוצים להקים את הסוכה. ישנן סוכות שנבנות על ידי מוטות שמתחברים אחד לשני, ישנן סוכות שבונים אותן בהרכבה על ידי שימוש בכלי עבודה שונים, ישנן סוכות שמגיעים במוטות אלומיניום, ברזל, פלסטיק ועוד. כל סוכה בנויה אחרת, וכל סוכה ניתן לעצב בצורה שונה.

שלישית, יש לבחון כיצד ניתן לעצב את הסוכה, בין אם זה בבד שמסביב ובין אם זה בסכך שמעל הסוכה. כמו כן, יש לבחון מה גודל השטח הפנימי של הסוכה, זאת על מנת לדעת לא רק כמה אנשים אפשר לארח, אלא כמה פריטים ניתן להציב בפנים, בין אם זה שולחנות, כסאות, מיטות או מזרנים ודברים אחרים.

ארבע, חשוב לבחון עד כמה הסוכה חזקה ויכולה לעמוד בתנאי מזג אוויר שונים, עד כמה היא מתאימה למזג האוויר שאמור לשרור במהלך החג ובכלל. הרי אם מתכוונים להשאיר את הסוכה בנויה גם בשאר ימות השנה, הרי שיהיה נכון לוודא שהיא אכן חזקה ואיכותית. לשם כך נבדוק את איכות השלד ועד כמה חזק הוא אחרי שמחברים את החלקים השונים של הסוכה ביחד.

חמש, ישנן סוכות אשר חלקים מסוימים שלהן עשויות מעבודת יד, לעומת זאת ישנן סוכות שכל החלקים מיוצרים באמצעות מכונות ומכשירים אחרים. באופן טבעי זה יכול להשפיע על האיכות, העיצוב וכן על המחיר של הסוכה באופן כללי.

שש, מעבר לשאלת המחיר, הרי שיש לבחון גם את שאלת האחריות. בדרך כלל היא ניתנת על השלד של הסוכה וכן רק במקרים של שבר בברזל. האחריות אמורה להיות למספר שנים.

אילו תוספות נקנה לסוכה

מעבר לסוכה עצמה, שהיא עניין בפני עצמו כפי שאנחנו יכולים לראות, יש להתייחס גם לדברים מסביב. לא רק לריהוט אלא גם לפריטי העיצוב אותם נרצה להתקין או לתלות על גבי הסוכה. סביר להניח שנרצה לעצב את הסוכה בצורות שונות, בין אם זה בעיצובים שמתאימים לחג ובין אם זה בעיצובים אחרים.

על כן אנחנו צריכים לקנות גם סלילי נייר, קישוטים ודבקים שונים, כמו כן נרצה לקנות חומרים שונים מהם נוכל לייצר עיצובים שיכולים להתאים לסוכה. אנחנו יכולים לקנות קישוטים מוכנים ויכולים להפעיל את הילדים וביחד איתם ליצור קישוטים ייחודים.

מעבר לכך, הרי שאנחנו צריכים לבדוק את איכות הבדים והחומר עליו נרצה להציב את הקישוטים והעיצובים. המטרה שלנו צריכה להיות שהם יוצבו בצורה יפה, יהיה קל להבחין בהם וכן שיחזיקו מעמד כל ימי החג, לפחות.

מוצרים קשורים