המחאה החברתית גרסת הסוכות – סוכה במחיר מנצח

יוסי ודוד אביקר, שני אחים בוגרי ישיבות הסדר, מוכרים כבר למעלה מ-10 שנים סוכות בימים שלפני חג הסוכות. בשנים האחרונות הם הקימו את חברת “סוכות הדר” שגרמה לכל הענף לשנות את פניו ולירידת מחירים מסחררת לצד ההקפדה על הלכות סוכה.

לצד המסחרי של החברה יש צד נוסף, “גמ”ח סוכות” למשפחות נזקקות. אז איך מקימים חברה עסקית שמטרתה העיקרית היא לא להתפשר בכשרות ובאיכות ולהצליח למכור סוכה איכותית וכשרה למהדרין בפחות מ-600 ₪, אין ספק שמחיר סוכה הזול בישראל והסוכה במחיר המשתלם ביותר. כמו כן סוכות הדר מוכרים בד לסוכה, בדי תמונה לסוכה, סכך לסוכה ועוד.

השניים אומרים בפתח הראיון לערוץ 7 כי הייחודיות של סוכות הדר היא לקבל סוכה במחיר משתלם והוגן מבלי שהורדת המחיר תפגע באיכות הסוכה, “גרמנו לירידת מחירים דרסטית בכל הענף אך מטרת העל שלנו היא לגרום לכמה שיותר יהודים מכל הזרמים חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים כאחד להזדהות ולהרגיש שייכות לחג הסוכות, ולהקל עליהם ככל האפשר לקיים את מצוות החג ובהידור ככל האפשר”.

האחים אביקר גדלו כילדים בחולות של גוש קטיף, ומשם באה אהבתם לחג הסוכות, “אחד החגים שתמיד אהבנו והתחברנו אליו הוא חג הסוכות שמסמל את שיא האמונה, כמו שבני ישראל ביציאתם הקימו סוכות או לפי פירוש אחר שכנו תחת ענני הכבוד שמסמלים את אמונתם העזה בקב”ה, כך תושבי גוש קטיף היו יוצאים מביתם המוגן בימי החג אל הסוכות החשופות שבחצר ביתם ושמים את כל מבטחם ‘פשוטו כמשמעו’ בבורא העולם. מפגן אמונה אדיר זה הטביע בנו כבר אז כילדים את המסירות לחג וחקק בנו אהבה עזה לחג הסוכות”.

אז איך הגעתם למכירת סוכות?

“זה סיפור קצת מצחיק. חברים טובים שלנו רצו לקנות סוכה וסיפרו לנו כמה שזה מוצר יקר ושממש קשה להם כזוג צעיר לרכוש סוכה ולחגוג את החג בביתם החדש ולכן הם ייאלצו לשהות במשך ימי החג בסוכות אצל הוריהם. שמענו זאת ופשוט ידענו מה אנחנו הולכים לעשות. יום למחרת אחי ואני התחלנו לתכנן ולחשוב כיצד נקים חברה שתמכור סוכות איכותיות במחירים זולים כך שזוגות צעירים יוכלו לקנות בקלות סוכה וכך גם הציבור המסורתי והחילוני שכל כך רוצה להתחבר ליהדות ולשורשים יוכל להיות חלק מהתרבות היהודית הבלתי פוסקת ולחגוג ללא הוצאה כספית ניכרת ומעיקה. זה נכון שעכשיו שמחירי הדירות בשמים צריך לקחת משכנתא בשביל דירה – אבל ממש לא בשביל סוכה”.

חברת סוכות הדר עברה כברת דרך עצומה ותוך שלוש שנים בלבד החברה בין המובילות בשוק, “יש לנו אלפי לקוחות מרוצים מנהריה ועד דימונה”, הם מספרים. “ כיום אנחנו אחת מהחברות הגדולות ביותר בענף. חרטנו שני דברים שאנו מקפידים לעמוד בהם, להיות הכי זולים ועם זאת למכור בלי פשרות את המוצרים הכי מהודרים ולכן אנחנו מעניקים 10 שנות אחריות על מסגרת הברזל של הסוכה. כל שנה אנחנו מקפידים לערוך השוואות מחירים ולשמור על המחיר הזול ביותר אבל גם להציע את הסחורה האיכותית ביותר עם מגוון פתרונות ייחודיים להידור הסוכה”.

מחיר של סוכה בחברת “סוכות הדר” מתחיל ב-649 ש”ח ובנוסף על כל רכישה החברה נותנת במתנה ערכת לבוד (חבלי דופן) לכל מי שרוכש סוכה. “אנחנו לא נישן בלילה אם נדע שאולי מי שקנה אצלנו סוכה יתעצל ולא יקנה וירכיב לבוד”, אומרים האחים אביקר, “לכן החלטנו לספוג את כל העלות ולתת במתנה לכל הלקוחות ערכת לבוד מהודרת כדי שכולם יוכלו לשבת בסוכה מהודרת בימות החג”.


מה לגבי הסכך?

“בסכך אנחנו מאוד מקפידים ודאגנו לייצר סכך איכותי ובעל צפיפות גבוהה ביותר עם כשרות מהדרין מן המהדרין. ההקפדה הזאת על החומרות ההלכתיות ויישומן בתהליך הייצור, זה היתרון שאנחנו מביאים איתנו כאברכים בוגרי ישיבות הסדר שאינם אנשי עסקים במקור”.


אני מבין שחלק מהכנסות הולך לתרומת סוכות למשפחות נזקקות.

“אנחנו עובדים באופן קבוע בשיתוף פעולה עם עמותת חסד שעוזרת ומסייעת למשפחות נזקקות, ומעבירים אליהם סכום ניכר מההכנסות. בנוסף, החלטנו ליזום השנה מיזם חשוב שהוא חידוש עולמי בתחום – “גמ”ח סוכות”. אנו נספק החל מהשנה ללא שום עלות סוכות וסכך לנצח לימות החג למשפחות נזקקות שאין ידם משגת לקנות סוכה. כך גם הם כמו כל עם ישראל יזכו לחגוג את חג הסוכות תחת סוכה מפוארת ומהודרת”.


לסיום, אתם מקבלים תגובות ?

“כל הזמן אנחנו שומעים על ידי אנשי השטח שלנו על אנשים שזוכים לקנות סוכה בלי לקחת הלוואה מהבנק, יש הרבה סיפורים שמגיעים אלינו על אנשים שקונים סוכה פעם ראשונה בחיים שלהם, זה מרגש כל פעם מחדש”.

לכניסה לאתר החברה, לחץ כאן

לינק לכתבה המלאה באתר ערוץ 7: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/244277

מוצרים קשורים