בירך לישב בסוכה בשעה שהגגון שמעל הסוכה היה סגור
הסועד סעודת קבע בסוכה, ואחר שבירך לישב בסוכה והחל בסעודתו שם לב שהגגון שמעל הסוכה סגור, כך שבשעה שבירך לישב בסוכה היתה סוכתו פסולה, כשחוזר ופותח הגגון וממשיך אכילתו צריך לברך שוב לישב בסוכה (משנ"ב סימן תרלט סוס"ק מח. חז"ע עמוד קפח). ומ"מ, מי שבירך לישב בסוכה כשהגגון היה פתוח וסוכתו כשרה, ואח"כ ירדו גשמים וסגר הגגון שמעל הסוכה, וכשפסקו הגשמים פתח בחזרה הגגון ורוצה להמשיך לאכול בסוכה, אין צריך לחזור ולברך לישב בסוכה, כיון שבשעה שבירך מתחילה היתה דעתו על כל הסעודה (חז"ע עמוד קפז).

שלח לחבר

שלח
ההודעה לחבר נשלחה בהצלחה